چجوری در طراحی سایت قیمت گذاری کنیم؟

چجوری در طراحی سایت قیمت گذاری کنیم؟

سجاد سارجالو

شما به عنوان کارفرمای پروژه این حق دارید که بدونید سایتی که طراحی میشه بر اساس چه چیزهایی قیمت گذاری میشه.

چون هیچ گونه صنفی برای این شغل وجود ندارد میشه گفت تا حدودی قیمت ها متغییر هستند اما نه با تفاوت هایی خیلی زیاد که خوب مسلما توی همه ی صنف های مختلف این تفاوت قیمتی هست.

و طراحی سایت هم از این قضیه مستثنا نیست.

موضوع چیه؟

ببینید موضوع قیمت رابطه مستقیم با جذب مشتری داره.

اگه قیمت ارایه شده به مشتری درست نباشه چه کم باشه چه زیاد مشتری خیلی راحت از دستتون میره.

با جلب کردن اعتماد مشتری و داشتن تعرفه مناسب میتونی خیلی راحت پروژه رو از مشتری برای خودت بگیری.

قیمت اصلی یک سایت را بر اساس امکانات سایت و پشتیبانی گذاشته میشه. سایت هایی هستند که با Cmsهای رایگان طراحی میشن اما انقدر خوب و حرفه ای هستند که با قیمت های میلیونی به فروش میرسن و هستند سایت هایی که با کدهای اختصاصی و با کیفیت خوب هستند و قیمت مناسب تری دارند.

هیچ سایتی را حتی با Cmsهای رایگان نمیتوان رایگان طراحی کرد چون خرید دامنه و هاست و بنر و… دیگه هست که باید خرید.

روش های قیمت گذاری:

قیمت گذاری بر اساس ارزش پروژه:

در این روش با در نظر گرفتن:

  • بودجه کارفرما
  • هزینه های ساخت سایت
  • و ارزش و امکانات سایت

قیمت گذاری میشود.

مثلا برای طراحی و ساخت هر نوع سایتی نیاز به خرید هاست و دامنه هست که شامل هزینه های ساخت سایت محاسبه میشود.

برای ارزش پروژه نیز میتوان از سایر همکاران کمک گرفت و یا از قیمت پروژه های آماده ای که فریلنسر ها طراحی کردن و قیمت گذاری شده استفاده کرد. خودتان هم میتوانید نسبت به سختی پروژه ارزش اون را تعیین کنید.

بهتر است در ابتدا از کارفرما در رابطه با بودجه ی تعیین شده برای پروژه سوال کنید تا بهترین قیمت را پیشنهاد بدهید.

بدترین نوع قیمت گذاری طراحی سایت چیه؟

قیمت گذاری بر اساس خطوط نوشته شده:

در این حالت ممکن فقط تعداد خطوط در نظر گرفته میشه در این روش ممکن است هم برنامه نویس ضرر کند هم کارفرما هزینه ی بیشتری را پرداخت کند.

و برنامه نویس هم با اضافه کردن خطوط بلا استفاده و پیچیده کردن آن برای هزینه بیشتر استفاده کند.

تعرفه ثابت و بدون تغییر:

عده ای از طراحان سایت هزینه ی که اعلام میکنند بر اساس تجربه ی کاریشون هست و یک عدد ثابت اعلام می کنند.

تو این روش معمولا مشتری هایی جذب میشن که عددی که تو ذهنشون هست به عدد اعلامی شما نزدیک باشه.

 

بهترین روش قیمت گذاری طراحی سایت:

تعرفه های مختلف طراحی سایت:

بهترین روش داشتن تعرفه و پلن های مختلف هست. در این روش چون تعرفه ی شما از کم شروع شده با بالا میره دیگه مشتری دغدغه ای بابت قیمت نداره. شانس گرفتن پروژه در این حالت خیلی بیشتر است.

مثلا پلن 1 با قیمت کم یعنی کمترین قیمتیکه میتونی بذاری باشه، پلن 2 قیمت معقول تر که افراد زیادی بتونن پرداخت کنن. پلن 3 نسبتا گرون تر باشه با امکانات خیلی بیشتر

و اما پلن 4:

در سه تا پلن قبلی با توجه به امکانات سایت یک قیمت مشخص اعلام شده بود اما در این پلن قیمت مشخصی نوشته نمیشه.

در این روش با در نظر گرفتن حداقل قیمت اجازه بدی کارفرما با درخواست ها و امکاناتی که مد نظر داره قیمت سایت را تعیین کنه.

تعرفه متغییر برای هر مشتری:

در این روش با در نظر گرفتن اطلاعات و امکانات سایت و صحبت با کارفرما به یک عدد مشخص رسید ولی ممکن است برای هر مشتری یک عدد خاص باشد.

فقط یک مشکل در این روش وجود دارد اینکه طراح سایت ممکن است یک عدد دقیق تو ذهنش نباشه.

نتیجه گیری:

قیمت گذاری یکی از مهم ترین قدم ها چه در فیریلنسری و چه در شرکتی است. توجه کنید بهترین قیمت به این معنی نیست که قیمتتون خیلی پایین یا بالا باشد . بهترین قیمت طوری هست که هم کارفرما سود لازم خود را ببرد هم طراح سایت.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

به این مقاله امتیاز بده

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد